DayZ: Xbox Update 1.01 Patch Notes mit neuen Waffen und verbesserter Controller Steuerung

Übersicht

DayZ verlässt das Xbox Game Preview Programm und ist ab sofort als 1.01 Vollversion erhältlich.

DayZ kann ab sofort als Vollversion auf der Xbox One freigeschaltet werden. Das Spiel war zuvor als Game Preview Version erhältlich und wurde stetig dank der Xbox Community verbessert. Update 1.01 bringt zusätzliche Verbesserungen, zwei neue Waffen (SK 59/66 & CR-527), eine Leistungsoptimierung und eine Verbesserung des Kontrollsystems mit sich.

DayZ kostet 49,99 Euro und ist ab sofort im Microsoft Store verfügbar. Die Entwickler haben sich zur Veröffentlichung ebenfalls gemeldet und die DayZ Patch Notes 1.01 weiter unten bekannt gegeben.

„Liebe Überlebende! Gerade jetzt haben wir das Xbox Launch Update 1.01 veröffentlicht, das unseren Abschied von der Xbox Game Preview markiert. Es ist das erste in einer Reihe von kostenlosen Plattform-Updates, die das ganze Jahr über veröffentlicht werden, um das DayZ-Erlebnis weiter zu verbessern. Das Update 1.01 bringt zwei neue Schusswaffen, wichtige Korrekturen und Leistungsoptimierungen sowie eine Generalüberholung des Kontrollsystems.“

Des Weiteren hat man im Spiel für eine bessere Stabilität gesorgt. Herumfliegende Items, Autos oder andere Dinge sollen somit der Vergangenheit angehören. Ebenso wurde die Framerate deutlich verbessert.

Die weiteren Verbesserungen zu DayZ haben wir euch bereits vorgestellt. Dazu wurden die Update 1.01 Patch Notes veröffentlicht.

Patch Notes aufklappen

ADDED

  • Added: SK 59/66
  • Added: CR-527
  • Added: Hunting Scope
  • Added: Recovery backups to deal with data corruption during crashes
  • Added: New stream from Kozlovka to Balota
  • Added: Over time self-closing of bleeding wounds
  • Added: Script versioning to prevent future data incompatibilities
  • Added: Support for bullet shells dropping, and new sounds
  • Added: New audio controller for positional sounds, allowing us procedural control number or sound sources on models (Used to reduce number of bird sounds on trees.)
  • Added: Tree stem creak sounds
  • Added: Sounds when dropping items
  • Added: Implemented EQ filter for unconscious state
  • Added: Sound position offset feature to config
  • Added: New sounds for bullet shells dropping
  • Added: Antibiotics can fight diseases
  • Added: Vitamins can boost player’s immune system
  • Added: Long torch (made of a long stick and rags)
  • Added: Various severities of bleeding
  • Added: Bleeding from bare feet
  • Added: Status indicators for bleeding and active medicament
  • Added: Masks and headgear provide some level of biological protection
  • Added: Close/open compass animations
  • Added: Voice effects for mumbling when gagged
  • Added: WeaponLength parameter to weapons for precise weapon lifting
  • Added: Visual representation for packing tents
  • Added: Speech Restriction: Rags: VOIP filter/mute
  • Added: Inventory categories icons
  • Added: Pills badge icon now shows when antibiotics are in effect
  • Added: Bleeding badge icon now shows when character has bleeding sources
  • Added: Xbox Achievements

FIXED

  • Fixed: A server crash when a character with a corrupt inventory tries to connect
  • Fixed: A server crash when a server with a garden plot on it was restarted
  • Fixed: A server crash related to script array manipulation crashes
  • Fixed: A client crash related to script array manipulation
  • Fixed: A client crash related to a light being removed while still in use
  • Fixed: Multitude of environmental issues (missing collisions, sudden LOD changes, hit materials, models adjustments) – as reported in Ticket T136380
  • Fixed: Typos in localization
  • Fixed: Possibility to toggle headlights when both are missing or destructed
  • Fixed: Some actions on target have incomplete action messages
  • Fixed: Crafting improvised suppressor took only 1% from the duct tape
  • Fixed: Landmine not detonating when it becomes ruined while it is armed
  • Fixed: Various IK poses (Stone, Medium Tent, BK-18)
  • Fixed: Chemlights glowing in cargo for 10 seconds
  • Fixed: Animals have no collisions with vehicles
  • Fixed: Shooting through a ruined suppressor did not emit muzzle flash
  • Fixed: Fireplace does not upgrade to stone circle if smaller stacks of stone are used
  • Fixed: Wolves attack animals rather then humans
  • Fixed: Sound sources on trees move with entity during cut down tree action
  • Fixed: SG5-K with compensator uses regular gun shots sounds (used sounds for silencer)
  • Fixed: Sea chest can be put into another sea chest – T135962
  • Fixed: When preforming suicide headgear does not get damaged
  • Fixed: Player’s ankles can disappear while wearing Orel police pants
  • Fixed: Bullets are not registered after the weapon was raised close to the wall – as reported in Ticket T136559
  • Fixed: AIs get stuck near obstacles (reduced chance of occurrence)
  • Fixed: Motorbike helmet visually disappears after few steps
  • Fixed: Player gear is teleported to exact place where he logged in after being skinned and quartered – as reported in Ticket T136367
  • Fixed: Icons representing ammo are small – as reported in Ticket T136555
  • Fixed: Tactical googles have no texture – as reported in Ticket T135082
  • Fixed: AI walking through ground pipes
  • Fixed: Server crash – as reported in Ticket T134543 + T136323 + T135501
  • Fixed: Server crash when HTTP request does  not return OK
  • Fixed: Player might not be killed when shot with 12ga pellet
  • Fixed: Wooden logs get duplicated when building base of Fence and WatchTower
  • Fixed: ADA 4×4 won’t stop after driver jumps out of it
  • Fixed: Some clothes cannot be damaged on ground
  • Fixed: Removing the rag from the mouth, make the rag slots smaller
  • Fixed: Temperature measurement has a question mark in the result text
  • Fixed: Players are able to access dismantle action on towers from the outside – as reported in Ticket T136666
  • Fixed: Bullets do not interfere with the player’s body when fired through sea water
  • Fixed: Inventory – First container stays highlighted
  • Fixed: Inventory – Closing container breaks scrolling
  • Fixed: Inventory – Impossible to scroll down if inventory is full
  • Fixed: Inventory – Button tooltips when switching between containers and inventory parts
  • Fixed: Inventory – Grey containers – far right icons are cut off
  • Fixed: Inventory – Split action(Y) is missing toolbar info
  • Fixed: Inventory – Vicinity – Small arrow for collapsing container in lower right corner of the container is missing
  • Fixed: Inventory – Item Equipped In Hands Disappears When Making Surrender Gesture
  • Fixed: Inventory – Item will retain containers capacity
  • Fixed: Inventory – Micromanaging doesn’t work when using LT/RT and putting item to upper container
  • Fixed: Inventory – Missing (B) combine action in toolbar
  • Fixed: Inventory – Tooltips are missing in infected inventory
  • Fixed: Inventory – UI: Barrel_<color> inventory displacement
  • Fixed: Inventory – VICINITY and HANDS does not display slot size
  • Fixed: Inventory – Watchtower’s inventory is too long and difficult to scroll
  • Fixed: Inventory – Weapon attachments: wrong inventory tooltip
  • Fixed: Menu – Option hints not showing
  • Fixed: Menu – Tutorial screen is missing button legend
  • Fixed: Menu – Xbox Player list – improved graphic design
  • Fixed: Menu – Respawn button gets skipped after dying.
  • Fixed: Menu – Translation – IT: Controls>Menu>“Press to sellect a gesture“ and „Press to cancel a sellection“ are not translated
  • Fixed: Menu – Server Browser – After filter change, the message asking you to refresh the server list, does not fit it’s designated area
  • Fixed: Radial Menu – Red background for selected item
  • Fixed: RadialMenu for gestures – Subcategories are not available
  • Fixed: Environment – Land_Construction_House1 ladder widget missing
  • Fixed: Items – CarBattery attached to Zenit Broadcaster becomes invisible after reconnect
  • Fixed: Player can’t switch between user actions in car
  • Fixed: Ladder exit state, transition from swimming to ladder
  • Fixed: Driving over character might not kill them
  • Fixed: Player gets hit by a vehicle when standing close to it with engine turned on
  • Fixed: Player can get ejected to air while standing close to a car
  • Fixed: Logging off next to open barrel will make the close action unavailable
  • Fixed: Inventory: Collapse containers worked on player container even if not focused
  • Fixed: Weapons: Unjamming SKS breaks the weapons functionality
  • Fixed: Weapons: Bullets are not registered after the weapon was being raised close to the wall
  • Fixed: Weapons: Fire mode can’t be seen, probably misaligned out of weapon box
  • Fixed: Inventory: Player cannot swap entities with full inventory
  • Fixed: Inventory: Storage capacity isn’t shown anywhere
  • Fixed: Inventory: Player is not able to loot dead players
  • Fixed: Menu localisation for ITA/GER/RUS
  • Fixed: Switching from YouTube to DayZ crashes the whole console
  • Fixed: Can’t reload with full inventory
  • Fixed: VoIP mute does not mute other players
  • Fixed: Achievements: Title unlocks the achievement Geared (Equipped a firearm, a melee weapon and a backpack) before the criteria have been met
  • Fixed: The title does not allow the user to join a Server after resuming from connected standby

TWEAKED

  • Tweaked: Improvements in the visuals and performance of inventory code, including:
    • addition of hierarchical attachment visualisation,
    • hiding unused attachment categories (greatly uncluttered the Watchtower for example),
    • inclusion of dedicated icons for these categories and overall bugfixes.)
  • Tweaked: Improvements to server performance (central economy, networking and AI)
  • Tweaked: Weapon muzzle attachments now steam during rain while they are hot
  • Tweaked: Weapons animations polishing (animations speed, clipping)
  • Tweaked: Sounds for climbing ladders
  • Tweaked: Sounds for take item in hand action
  • Tweaked: Projectile speed and air friction
  • Tweaked: Rebalanced projectile damage
  • Tweaked: Rebalanced character damage system
  • Tweaked: Rebalanced armor against projectiles
  • Tweaked: Shock damage for projectiles (chance to fall into unconsciousness increased)
  • Removed: Chances for bleeding wounds from projectiles hit
  • Removed: Flickering effect (roadflare)
  • Tweaked: Antibiotics and vitamins only support single use consume action
  • Tweaked: Traps no longer function as melee weapons
  • Tweaked: Hen spawn zone reworked to better fit environment (should not spawn inside industrial and other unnatural areas)
  • Tweaked: Many improvements, tweaks and fixes for ChernarusPlus terrain
  • Tweaked: Improvements to server performance (central economy, remote projectiles are not real)
  • Tweaked: Damage to bare foot for non-roadway surfaces
  • Tweaked: Infected damage system
  • Tweaked: Recoil (KA-M, BK-18, M4-A1,Mosin 91/30 and VSD)
  • Removed: Chance to spawn SG5-K with 15Rnd magazine
  • Updated: Inventory icons (placeholder icons replaced)
  • Tweaked: IK pose for long torch
  • Tweaked: Rangefinder zoom set to 4x
  • Updated: Credits
  • Tweaked: GUI – Main Menu, Server Browser, Options
  • Tweaked: Main menu clouds
  • Tweaked: Inventory: Added header above hands
  • Tweaked: Inventory: Set fixed position for the tooltip
  • Tweaked: Improved readability of dialog menus
  • Tweaked: Added pills icon to hud badge display
  • Removed: All News Feeds
  • Tweaked: Inventory: Removed close icons and renders from Xbox headers

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11 Kommentare Added

  1. Darth Monday 170650 XP P3P3 L3 P3W P3W Shot 1 | 28.03.2019 - 09:16 Uhr

    Das wäre das ideale Game-Pass-Spiel! Auch wenn ich noch von der PC-Alpha traumatisiert bin, finde ich es schon noch spannend.

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  2. de Maja 233114 XP Xboxdynasty Veteran Bronze | 28.03.2019 - 09:26 Uhr

    Ah nee, bin von der Early auf der Xbox schon etwas abgeschreckt, kommt 10 Jahre zu spät.

    1
  3. DrDrDevil 254140 XP Xboxdynasty Veteran Silber | 28.03.2019 - 11:28 Uhr

    Hab mich auch nicht an den Early Access getraut, obwohl es mir auf der gc echt Spaß gemacht hat

    0
  4. DigitalAmok 29720 XP Nasenbohrer Level 4 | 28.03.2019 - 12:21 Uhr

    Top game,Das ist Battle Royal.

    1
    • I G0TTGAM3R I 9273 XP Beginner Level 4 | 28.03.2019 - 23:19 Uhr

      Das Spiel hat mit einem Battle Royal mal überhaupt nichts zum tun. Der vergleich ist schlecht.
      Sarkasmus ? ?

      1
      • DigitalAmok 29720 XP Nasenbohrer Level 4 | 29.03.2019 - 11:09 Uhr

        Du hast ja voll die Ahnung wa?Das ist die Mutter aller Battle Royal games.

        0
        • I G0TTGAM3R I 9273 XP Beginner Level 4 | 01.04.2019 - 13:06 Uhr

          Ja, aus DayZ wurde BR wirklich groß, aber das heißt nicht, dass BR sonst als Vanilla was mit DayZ zu tun hat.
          BR wollte Action auf einen bestimmt „Raum“ Definieren, beschränken, eine Alternative zum Vanilla Gameplay liefern. Das tat es auch tatsächlich, aber deswegen vergleicht man DayZ mit BR nicht. Sonst wäre jedes Perma Death spiel automatisch BR.
          Man kann einzelne Aspekte vergleichen, sofern sie sich spiel mechanisch ähneln.
          Das Problem bei DayZ ist jedoch, dass perma death, perma Death ist und nicht wie in br zb nur eine Instanz beträgt, eine Runde.
          Gleiches gilt etwa bei loot system. In DayZ respawn loot, in br nicht.
          Usw usw.
          DayZ könnte man eher mit miscreted, H1Z1 ( nicht den ne Modus ) usw vergleichen, als mit br spielen, bzw Modi.

          Differenzieren bitte ( und ja, mit dem vermischen von vielen Aspekten, wird dies in der Tat immer schwieriger )

          LG

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        • swagi666 69325 XP Romper Domper Stomper | 01.04.2019 - 13:20 Uhr

          Komisch – ich dachte immer das soll ein MMO in einer Zombie-Apokalypse sein.

          Aber das erklärt natürlich, warum das Spiel so dermassen an mir vorbeigegangen ist. Eigentlich interessanter Ansatz, macht es einfach keine Laune, von jedem sofort zu Brei geschossen zu werden, weil man einen Rucksack dabei hat.

          0
          • I G0TTGAM3R I 9273 XP Beginner Level 4 | 02.04.2019 - 01:38 Uhr

            Ist es doch auch. Nur mit perma Death. Heißt wenn du stirbst, spawnst du ohne Zeug ( bzw. mit starter zeig neu ).
            Es ist ne Sandbox, gerade auf privaten Servern ( aktuell noch nicht auf Xbox vorhanden ), ist roleplay eine Riesen Sache, oder deathmatches, Clankriege usw.

            Im DayZ ist ziemlich viel Platz zum entfalten. Es gibt, bis auf die üblichen Tos ja auch keine Regeln. Falls sich jemand wegen nem Rucksack umbringt: Respekt, passiert aber wenn überhaupt nur an der Küste ( wo alle frischen Chars spannen ). Die Karte ist jedoch groß. Die Wahrscheinlichkeit auf Spieler zu treffen ist nicht so hoch ( Hotspots ausgenommen ), im Gegenteil sogar. Es vergehen Tage und manchmal sogar Wochen, wo ich keine Spieler sehe ( vllt mal Schüsse in der Distanz höre ), aber mehr nicht.

            Einfach mal Vids anschauen. Es ist meistens eher ruhig, sodass Begegnungen echt immer ganz geil sind, jedoch hängen viele mental einfach zu sehr an der Ausrüstung und verhindern so Interaktion ( durch die Angst gear zu verlieren ), jedoch habe ich mehr positive als negative Erfahrungen gemacht. Sogar viel mehr positive, als negative.

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  5. EvigaX 2260 XP Beginner Level 1 | 28.03.2019 - 13:23 Uhr

    Hab die Preview gespielt. Fand es grauenhaft.

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    • I G0TTGAM3R I 9273 XP Beginner Level 4 | 01.04.2019 - 13:11 Uhr

      DayZ ist ja auch ein nischen spiel ( mal technische Probleme abgesehen ). Ebenso wie viele andere Titel.
      Zudem, gibt es ja auch aktuell nur die Controller Steuerung und seien wir mal ehrlich: hier muss man dann als Spieler, den Entwicklern Entgegenkommen. Erstens sind diese keine Konsolen Experten, das zweite, ist die Vielzahl an, aufgrund des Arms Ursprungs, gute und vielfältige Steuerungsoptionen.
      Das kollidiert dann mit dem Controller, der trotz ausgeklügelten Systemen eben beschränkter ist, als eine maus&Tastatur.
      Sieht man auch gut bei Elite Dangerous auf der Konsole. Zwar sehr gut gemacht, aber wenn man viele verschiedene Dinge tut, kann das ganze Setup mal Platz technisch Probleme bekommen.

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